Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, Botanik Park’ta basın toplantısı düzenledi.
“Büyükşehir Trabzon, şehrin geleceği” başlıktı toplantıya Başkan Gümrükçüoğlu, “Trabzon Büyükşehir olmasından itibaren 4,5 yıl geçti. Yerel seçimlere 6 ay kaldı. Ekim ayının ilk günlerini sayarsak 6 aydan birkaç gün alınmış oldu. 4,5 yılda ne oldu? Büyükşehir ne ifade etti? Ne yapıldı? Her zaman bir tebessümle karşıladığımız hiçbir şey yapılmadı mı yoksa çok şey mi yapıldı? İlgi paylaşımını bir vicdani borç görev adletmiş olmamız nedeniyle bu toplantıda sizlerle birlikte olmak istedik” diyerek başladı. Batman’da meydana gelen hain saldırıyı kınayarak konuşmasına başlayan Gümrükçüoğlu, “Terörün her nevisine, 81 milyon insanımız olarak sonuna kadar karşı olduğumuzu, PKK’lı canilerin 81 milyon insanımız tarafından yok edileceğini belirtmek istiyorum” dedi.
GÜLCEMAL PROJESİ DEVAM EDİYOR… İKİNİ TAHKİMAT İÇİN İHALE YAPILACAK
Gümrükçüoğlu, özetle şu şekilde konuştu: “3 yıllık hazırlığın sonrasında Gülcemal ismi takılan sahil dolgu projemiz devam etmekte. Gülcemal Sembol ismi olan sahil dolgu projesi 800 bin metre karelik alanı Trabzon’a kazandırmak hedefli.. Yaşam alanları, sportif alanlar, kültürel alanları olmak üzere bir dantel gibi, deniz dalga boyları ve rüzgar yönleri hesaba katılarak Kalepark’ın altına kadar uzanacak olan bu dev proje yıllara dayalı olarak yapımı sürdürülen projemizdir. Bu projenin şuanda dolgu alanı olana bölgesinde ikinci tahkimatı için ihale hazırlıkları tamamlandı. Bu tahkimatla dolgusunu devam edilecek. Fonksiyonel amaçlarına yönelinecektir.
MERKEZ SAHİLDE PLAJA KAVUŞACAK
Deniz akıntı yönleri ve rüzgar yönleri hesaba katılarak sahilde plaj gerçekleştirilmiş olacaktır.
KARAGÖZ MEYDANI
Karagöz Meydanı ismini taşıyan yoğun yapılamayla işgal altında bulunan alanın kazandırılması çalışması devam ediyor. Karagöz Meydanı dediğimiz meydanı ihtas edebilmek, yeniden ortaya çıkarmak için yapılan protokol neticesinde Oradaki Cudibey İlköğretim Okulu ve öğretmen evini Tabakhane Vadisinde ihalelerini yaparak inşa etmeye başladık. Anahtar teslimiyle, öğretmen evini de 160 yataklı yeni yapısıyla hediye ettiğimizde bölgeyi Karagöz Tarihi Meydanı olarak bütün ülkemize kazandıracağımızın temel çalışması sürdürülmekte.
YAVUZ SELİM BULVARINDAKİ OTOPARK
Yavuz Selim Bulvarının güneyinde yer alan alanda 25 milyonun üzerinde toplam kamulaştırmayla birlikte şehrin en merkezi yerindeki katlı otopark yapımı devam etmektedir. Katlı otopark yapımının devam etmesi sonucunda elde edilecek olan bu araç sayısı 310’dur. 310 aracımızın belirlenmesinde yavuz selim bulvarındaki giriş ve çıkış trafiğinin ancak o kadar araç sayısına cevap verileceğinin hesaplanması sonrasında proje yapılmakta. Yerin altında, tanjant köprü altı denilen bölgeye doğru 750 araçlık otopark yapılacağını beyan ettiğim sözün her zaman arkasındayız. Bu projenin tamamlanmasından sonra Karagöz Meydanının tamamlanmasıyla birlikte, 750 aracın üzerinde Trabzon7un en merkezi yerinde otopark imkanını sağlayacak çalışmamız devam edecek. Esprili bir şekilde Botanik Park değil, “Betonik park” eleştirilerini duyuyoruz. Bu sözleri söyleyenlerin burada ağaçlarını saymalarını istiyoruz.
HAFİF RAYLI SİSTEM PROJESİNİN DOSYASI BAKAN TURHAN’DA..
3 milyon civarında maliyeti olmuştur. Bunu dilini dolamak isteyenler bilgi edinme zahmetine katlanmadan hiçbir şey yapılmadan nasıl harcanmış.. Ülkemizdeki diğer şehirlerde aynı ölçek, daha daha küçük hafif raylı sistemlerin projeleri çok daha büyük rakamlara mal edilmiş. Hafif raylı sistem projesinin yatırımı önemlidir. Akyazı’da ki ana istasyondan, batıdaki Akçaabat, Akçakale’ye kadar uzanmakta. Akyazı’da ki ana istasyona gelindiğinde Yavuz Selim Bulvarı istikamendi gelmekte Üniversiteye kol vermekte. Üniversite c kapısından havalimanına ulaştıktan sonra Arsin Sanayi Bölgesine kadar ulaşmakta.
800 MİLYON İLE 1 MİLYARA MAL OLACAK
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığına teslimi gerçekleşti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın bünyesinde olan Altyapı Bakanlığının Genel Müdürlüğü bu tarz yatırımları ülkemizde sürdürmekte. Bizzat Ulaştırma ve Yapı Bakanımız Cahit Turhan’a dosya teslim edilmekte. Bizde Trabzon halkı olarak bu talepteyiz. Bizim yaptırdığımız ilk hesaplamalara göre Akyazı ana istasyon bölgesinden, Havalimanı kavşağına kadar olacak olan birinci etabın yapımı muhtemelen 800 milyon ile 1 milyar arasında ücrete tabi olacaktır. Bunu Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız gerçekleştirdiğinde biz 30 yıl süreyle o borcumuzu taksit taksit ödemeye hazırız. Hafif raylı sistemde, bu şehrin sakinlerinin, şehrin sahiplenmesi duygusunu oluşturan yaşlısını çocuğunu öğrencisini, esnafının kullanım alışkanlığı kazanmasıyla daha temiz şehrin önemli adımlarından biri olacaktır. Yoksa normalde istasyonlarında durduğunda Akyazı’dan Havalimanına kadar belki 30 – 40 dakikada ulaşmış olacağız.
KANUNU BULVARI VE 18 UYGULAMASI
Kanuni Bulvarı durdu duruyor gibi söylemlerin en büyük ve en güzel cevabını Devlet Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan son yaptığı mitingde verdi. Kanunu bulvarının yapımı devam etmekte ve 24 ay içinde tamamlanma çalışmaları sürmekte. Trabzon’u Karayolu Ulaşımı bakımından şehrin içini de şehrin içinin bağlantılarını en iyi rahatlatacak yol olarak bu büyük adımın devamını en iyi şekilde takip etmekteyiz. Bu 18 uygulaması yönünden Boztepe çıkışında sorun yaşandığı hususu gelebilir. Oradaki 18 çalışmasının yeniden ele alınmasıyla, düzenleme ortaklık payı kamu ortak payının yüzde 40 değil yüzde 30’u aşmayacak şekilde gerçekleştirilmesini sağlamış olacaktır.
DOĞALGAZ ABONESİ OLMAYANA CEZA GELECEK Mİ?
Bugün Doğalgaz yıl sonuna kadar 100 bin ünitenin önüne gelmiş durumda. Tümünün tamamlanmasında hedef 120 bin ünitedir. Bizim vefakar halkımızdan istediğimiz aboneliğin daha temiz bir şehirde yaşamak için aboneliklerini yapmalıdır. Abonelik için kendi evlerine gelen kutudan evlerine veya dükkanlarına çekmek için maliyeti 3 bin 5 bin TL’dir. Ben vefakar halkımızdan aboneliği sağlamalarını oduna kömüre göre 1 yıl 1,5 yıl içinde bu yaptıkları masrafı geri alacaklarını iletmek istiyorum. Biz cezai müeyyideler getirmeyecek şekilde hem halkımızın olgunluğunu, bildiğimiz için vatandaşımızın sevdiğimiz için cezai müeyyidelerle onları karşı karşıya bırakamayız. Şuanda abone sayımız toplamda 70 bin 196’dır. Bu giderek artmakta ama bugün yüzde 60- 65 civarlarını geçememekte. Halbuki yüzde 90 abonelik olmalı..
MEYDAN PARKI 3. ETAP UYGULAMA İHALESİ…
Meydan’ın kentsel dönüşümünde 3. Etabında Meydan’da açık otoparkın olduğu yer , 400 araçlık yer altında olacak diyerek “Meydan bir otopark olacak. Tarihi bir görünüme sahip olacak. İhaleyle yap işlet devret modeliyle kullanılacak.”
PAZARKAPI’DA Kİ CAMİYİ KİM YAPTIRIYOR?
Hopa’dan, Pazar’dan, Rize’den, Çayeli’nden, Gümüşhane’den Torul’dan herkesin gelip toplanıp hırdavatsa alacağı, alışveriini yaptığı Trabzon’un tarihi buluşma yeri Pazarkapı. Pazarkapı alanının en iyi şekilde kentsel tasarımıyla kadim şehre kazandırmanın çalışmaları sürüyor. Orada ufak tefek tartışmaların olduğu bir büyükşehir camisi yapılmakta. Kimileri her zaman üstüne basarak söylüyorum. Protokol camisi. Protokol camisi diye bir şey olur mu Müslümanların, Halkın, şehri camisi. Ama ne? Bu kadim şehir maneviyatını her zaman sahip çıkmıştır. Bütün bu çalışmalar sırasında 2011 yılında Belediye Meclisinin kararlaştırdığı ile birlikte sahildeki dolgu alanında şehir camisi yapılması adımları atılmıştır. Bu camini sahibi yapanı yaptıranı Trabzon Büyükşehir Belediyesidir. Trabzon halkı adına Trabzon Büyükşehir Belediyesidir…
YEREL SEÇİMLERDE ADAY OLACAK MI?
Tek bir kelimeyle cevap vereyim. Onu Allah bilir. Şahsıma ait siyasi anlayışım gereği geçmişte “Ben bu koltuğa talibim” diye öteye beriye zıplamadım. Ben Trabzon evladıyım. Ben buraya gelirken bu şehre hizmet etmek istedim. Başka gayem yoktu. Bu şehre ve vatana da her alanda hizmet etmeye hazırım..
GÜLCEMAL PROJESİNDEKİ PLAJ…
Gülcemal Projesi için dikkat ederseniz söyledik. Biz vatandaşımızın her önerisini topluyoruz. Şuanda kesinleştirdiğimiz buradaki rekreasyon şu olacak dediğimiz yok. Şuanda bizim kazandığımız alan toplam 300 bin metre kareye ulaştı. Onun üzerine dolguya devam ediyoruz. Şuanda orada 2. Tahkimatı yapak durumundayız. Bu deniz akınlarının yönleri, ve şiddeti rüzgarın yönleri hesaba katılarak öne yapılacak olan açısı ayarlanmış mania ile birlikte iç tarafın kumsal hale gelmesi.. T değil. Tam teçhizatı ile birlikte yapılmış olacak. Ben çocukluğumda Kemerkaya’da yüzerek büyüdüm. O zaman denize giriyorduk. Sahil oto yolun bariyer oluşturdu. Biz şehrin en merkezi yerinde bile atık suların arıtılmasıyla sağlanacak olmasıyla şehrin merkezinde halkımızın plaja girmesini amaçladık. Bu çalışma ilk tasarımımızda da var.
BÜYÜKŞEHİR İÇİN ÇOK ADAY ÇIKMASI…
Çok adaylı süreci saygıyla ve memnuniyetle değerlendiriyorum. Benim demokrasi anlayışım bu. En yakınımdaki insanlarında hizmete talip olmasını demokratik bir adım. Memnuniyetle sevinçle karşılıyorum. Her arkadaşım aday olmak ister. Kendi partimin içinden olsun olmasın adım atılması memnuniyet verici. Ülkede gereken bir ortamdır diye düşünüyorum.
ÇÖMLEKÇİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİNDEN VAZGEÇİLDİ Mİ?
Arafil Boyundaki kısım dahil olmak üzere Çömlekçi 1. 2. Etap devam ediyor. Arafil boyu kısmı da dahil olmak üzere Çömlekçi Kentsel Dönüşümden vzageçen imzayı kesinlikle atmam. TOKİ’nin bir dayatma ve zorunluluk getirmiş olmadığını kamuoyuna açıklamak isterim. Narlıbahçe, teşebbüsüne girişilmemiş olan yerdir. Narlıbahçe zaten başlamadı. Çömlekçi ve Arafil Boyundan ben Büyükşehir Belediye Başkanı olduğum sürece katiyen vazgeçmem. Bıraksın bana ben bundan sonra oranın kentsel dönüşümünü, iskele caddesi, liman yolu dahil ben birinci 2. Etabı 3. Etabıyla birlikte Trabzon’a hediye etmeye razıyım.
BÜYÜKŞEHİR 480 MİLYON BORÇLA KURULDU ŞİMDİ NE KADAR BORCU VAR?
Trabzon, mağduriyet yaşamasına rağmen belediyeler arasında en iyi durumdayım. Trabzon Büyükşehir kurulurken hiçbir ilçeye kendilerinin kanunen devralmak zorunda olduğu barç dışında hiçbir borç bırakmadım. Son kuruşuna kadar devraldım. 250 milyon borçla Büyükşehir Belediyesi kuruldu. Su Kanalizasyon İdaresini 230 milyon borçla devraldık. Son borç durumunu arz ediyorum. 250 milyon borç, 230 milyon borçla birlikte rutin işleyişe bağlı bu yapılan işlem ve yatırımlarla birlikte, maliye SGK, İl Banka Tahsis yapılmış borç, personel borçları gibi… Sonu olarak benim 290 milyon 701 bin TL borcum var. TİSKİ’nin ise şuanda 219 milyon borcu var. Toplam borç 504 milyon. 480 milyon borçla kurulduk bunca iş yapıldı 504 milyon borç var.
HAVA MEYDANINI BANA VERİN, BEN YAPAYIM..
Trabzon havalimanı KTÜ tesislerinin ön tarafında olmak üzere denize dolgu havalimanıdır. Bu Trabzon’un geleceği için şarttır. Trabzon’un milletvekilleri, bakanları, meclis başkanımız çok hizmet etmiştir şehrimize. Onun huzurunda Ulaştırma Bakanıyken konuştuğumuzu şuanda mevcut havalimanını parasal olarak değerlendirirse denize dolgu havalimanını devletin bütçesine 1 lira masraf etmeden yapar. Devlet Havalimanları işletmesine düzenleyeceğim imarla birlikte havaalanından dolgu 2 havalimanı parasını almasını sağlarım. Devlet hava meydanlarını bana verin. Ben oraya değerlendirerek dolguyu yapayım. Yatırımları durdurmayacak mısın? Tabi ki durdurmayacağım. Trabzon’un önündeki birinci iş havalimanıdır. 2 endüstri yatarım adasıdır. 3. Güney Çevre Projesi.. 4 Yüz yılın Hayali Demiryolu projesi. Demiryolunun projesi ihale edildi. Takip ettiğimiz güni birlik projesi yapılsın yeter. Bunlar benim yapacağım işler değil, belediyenin imarını düzenleyeceği.. Fındığın bir verimli üretimi. Ciddi programla. Biz 60 kilo 70 kilo alıyoruz. İtalyan 250 kiloyu, 300 kilo alıyor bir dönümde. Fakat piyasa koşullarının devletçe desteklenmesi. Bölgeye turizmine her yönüyle desteklerin programların, yeni ve sistemli programla dizayn edilmesi… Kanuni Bulvarı, Haçkalı, Söğütlü, Çömlekçi 3 tünel kavşaklarının atılması..
OTOBÜSLERE ZAM YAPILACAK MI?
Cami inşaatı ne zaman tamamlanır. Cami sahibi Trabzon Büyükşehir Belediyesidir, halk adına.. O finansmanını 1 yıl 2 yıl gibi süreyi kesin olarak belirtmek mümkün değil. Otobüs zammı mammı yapmayacağım. Vatandaşımızın, öğrencimizin en fazla kullandığı vasıtalar ne olursa olsun hizmete devam edecek.
HES PROJELERİNE ONAY VERMEDİM
HES Projelerine, yatırımı 5 trilyon, 10 trilyon yatırımı onaylanmış ve önceden tamamlanmışlar dışında HES projesine onay vermedim. Katiyetle yeteri kadar yapılmış, büyükşehir olarak kanuni yetkiyi aldıktan sonra yatırımı yerine getirilmiş olanların dışında hiçbir HES projesine yer vermedim. Türkiye’nin bütün HES projelerinin enerjiye katkısı yüzde 7 – 8 civarında. Tek bir Nükleer Santralin katkısı yüzde 17 – 18’dir…
karadenizgazete.com.tr