enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5330
EURO
36,1877
ALTIN
2.963,29
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Trabzon
Hafif Yağmurlu
16°C
Trabzon
16°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Parçalı Bulutlu
22°C
Cumartesi Yağmurlu
12°C
Pazar Hafif Yağmurlu
9°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C

Trabzon’da akıl almaz dolandırıcılık! Tarife değişikliği yöntemiyle 156 bin lira

Trabzon’da bir kişi telefon hattı farklı bir tarifeye taşınarak 156 bin lira dolandırıldı.

Trabzon’da akıl almaz dolandırıcılık! Tarife değişikliği yöntemiyle 156 bin lira
13.12.2019 09:01
5
A+
A-

Trabzon’un Ortahisar ilçesinde akıllara durgunluk veren bir dolandırıcılık vakası yaşandı. M.T. isimli vatandaşın hattı önce başka bir tarifeye taşındı sonra da 156 bin lira dolandırıldı. 

Olay M.T’nin 2 Aralık 2019 tarihinde Trabzon’un Ortahisar ilçesi 2 Nolu Erdoğdu’daki evinde boya yaparken hattının birden kapanmasıyla başladı. Şebeke sorunu olduğunu düşünüp bir müddet bekleyen M.T, daha sonra GSM operatörü bayine gidince hattının farklı bir tarifeye taşındığını ve mevcut SİM kartının iptal olduğunu öğrendi. 

Hattının iptal edilmesini istediğinde ise kendisine müşteri hizmetlerinin aranmasının gerektiği bilgisi verilen M.T. “Tarifenin iptal edilmesini söylediğimde bana bu işlemi kendilerinin gerçekleştiremeyeceklerini, müşteri hizmetlerini aramamı söylediler. Bunun üzerine ben de hemen orada müşteri hizmetleri ile görüşerek hattımın iptal edilmesini defalarca söylememe rağmen hattımı kapatmak yerine incelemeye aldıklarını, şuana kadar herhangi bir sıkıntının olmadığını söylediler. Böylelikle buradan ayrılarak günlük yaşantıma geri döndüm ama hattım açılmadı” ifadelerini kullandı. 

Müşteri hizmetlerinden çare bulamayan M.T.  2 gün sonra GSM operatörünün müdürlüğüne konu hakkında şikâyette bulundu. 

İstanbul’dan adına yeni SIM kart çıkartılmış

Trabzon’da yaşan M. T., tüm başvurularına rağmen bir çözüm bulamadı. Son olarak şikâyeti üzerine GSM operatöründen bir telefon aldı ve sorunu tekrar anlattı. Konu üzerine İstanbul Avcılar’da bayi olduğunu söyleyen bir yetkiliden arandı. M.T’nin kendilerine başvurduğunu ve yeni hat çıkardıklarını söyleyen kadının sözleri üzerine büyük şok yaşayan M.T, böyle bir işlemi yapmasının mümkün olmadığını kendisinin Trabzon’da olduğunu anlatsa da çözüm bulamadı. Son olarak yedek SİM kart çıkarması hususunda aldığı tavsiyeye uydu ve hattına kavuştu.

Telefonu açınca şok yaşadı

Aldığı yedek SİM kartı telefonuna takan M.T. adeta şok yaşadı. İndirdiği banka uygulamalarından hesabını kontrol edince, hesapları haricinde kredi kartından çekilmiş miktarlarla beraber toplamda 156 bin TL dolandırıldığını gördü.  

M.T “ İstanbul Avcılar’da bulunan GSM operatörü bayinden bir bayan beni aradı ve M.T. olup olmadığımı sorduktan sonra bana İstanbul Avcılar’daki bayiye gittiğimi ve oğlumun SIM kartını kaybettiğinden dolayı yeni SIM çıkarmam gerektiğine ait başvurduğumu söyledi. Ancak kendisine bunun mümkün olamayacağını. Trabzon’da yaşadığımı ve o tarihte de ikametimde olduğumu, İstanbul’a gelmediğim gibi böyle bir talepte de bulunmadığımı ileterek derhal hattımın açılmasını istedim. O da bana bunu kendisinin yapamayacağını en yakın Bayiye giderek, yedek SIM kart çıkarmamı söyledi. Bende bunun üzerine Vakfıkebir’deki bayide yedek SIM kartı takmak zorunda kaldım. SIM kartını taktıktan sonra telefon hattım tamamen benim nezdimde aktif hale geldi. Daha sonra hattımın bağlı olduğu Banka ve Kredi Kartları ile ilgili işlem yapılıp yapılmadığını öğrenmek için telefonuma GSM operatörünün internet uygulamasını indirerek geçmiş aramalara baktım. Bankaların arandığını ve işlem yapıldığını fark ettim.” Şeklinde konuştu. 

156 Bin TL dolandırıldı

Bu durum karşısında hemen bankayı arayan M.T. kötü haberin doğru olduğunu ve kendisinin 156 bin TL dolandırıldığını öğrendi.

Banka yetkilisi de kendisine; 2 Şubat 2019 tarihinde saat 15:06’da 30 bin 500 TL, saat 15:25’te 50 bin TL, saat 15:38’de 29 bin 500 TL, saat 15:54’te 28 bin TL, saat 16:46’da 7 bin 350 TL çekildiğini ayrıca kredi kartından saat 15:52’de 8 bin 500 TL, Saat 16:42’de 3 bin 400 TL çekildiğini söyleyince M.T. hem kendisini dolandıranlardan hem de GSM operatöründen şikayetçi oldu. 

M.T. “ Bilgim ve rızam dışında hat üzerinden SİM kartımı değiştirerek farklı bir tarifeye geçiş yapan ve bu işlemi gerçekleştiren gsm şirketinden ve banka ve kredi kartım üzerinden işlem yapan şahıslardan şikâyetçi oldum. Hakkımı sonuna kadar arayacağım” ifadelerini kullandı.

HABER61

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.