enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5256
EURO
36,1792
ALTIN
2.962,92
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Trabzon
Çok Bulutlu
16°C
Trabzon
16°C
Çok Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
22°C
Cumartesi Yağmurlu
12°C
Pazar Yağmurlu
8°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C

Türk fındığına “Çin” ilgisi

Dünya fındık üretimi ve ihracatının büyük kısmını elinde bulunduran Türkiye için Avrupa’dan sonra Çin de önemli bir pazar haline geldi.

Türk fındığına “Çin” ilgisi
22.02.2018 13:47
2
A+
A-

Dünya fındık üretimi ve ihracatının büyük kısmını elinde bulunduran Türkiye için Avrupa’dan sonra Çin de önemli bir pazar haline geldi. Fındık Tanıtım Grubunun (FTG) 2000 yılından itibaren Uzakdoğu ülkeleri ve özellikle de Çin’de sürdürdüğü reklam ve tanıtım faaliyetleri meyve vermeye başladı. Çin’e satılan fındık miktarı son yıllarda büyük artış gösterdi.

Türkiye Çin’e 2007 yılında 712 bin 928 kilogram fındık satarken, bu rakam 2017 yılında 7 milyon 307 bin 265 kilograma yükseldi.

Çin’e 2007-2017 döneminde 26 milyon 74 bin 791 kilogram fındık ihraç edilerek, ülke ekonomisine 216 milyon 258 bin 538 dolar döviz girdisi sağlandı.

– “Çin’e büyük önem veriyoruz”

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Edip Sevinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çin pazarına büyük önem verdiklerini söyledi.

Bu ülkeye yapılan ihracatta önemli ve sevindirici gelişmeler yaşandığını belirten Sevinç, “2000 yılından itibaren FTG, Uzakdoğu ülkelerine yönelik tanıtım ve reklam faaliyetlerine başladı. Bu ülkeler arasında da Çin ön plana çıkıyor. Yıllardır yapılan çalışmalar meyvesini veriyor.” dedi.

Çin pazarının gelecekte Türkiye için daha da önemli bir pazar olacağına inandıklarını, rakamların da bu düşüncelerini desteklediğini dile getiren Sevinç, şöyle konuştu:

“Türkiye’nin en önemli pazarı Avrupa ülkeleri. Son yıllarda artan ihracatla birlikte Avrupa’dan sonra Çin de Türkiye için önemli bir pazar haline gelmeye başladı. Gelecek için de çok umutluyuz. İhracat rakamları bunu destekliyor. Çin’in gelişiminin sürmesi ve Türkiye’nin de fındık politikasında hata yapmaması durumunda bu ülkeye olan ihracat miktarı daha da artacaktır.”

Sevinç, Türkiye’nin rakipleriyle mücadele edebilmek için pazarını genişletmesi ve fındık üretimini artırması gerektiğini söyledi.

Türkiye’nin fındık ihracatından memnun olduklarını belirten Sevinç, “İhracat iyi gidiyor ama fındığın tedariki, üretimi ve veriminin artırılabilmesi de en az pazarlama kadar önemli. Çünkü olmayan bir şeyi satabilmek mümkün olmaz. Biz çok üreteceğiz. Rakiplerimiz sökecek bahçelerini. Türkiye’nin stratejisi bu olmalı.” dedi.

AA

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.