enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,5511
EURO
35,1240
ALTIN
2.465,14
BIST
10.682,15
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Trabzon
Hafif Yağmurlu
28°C
Trabzon
28°C
Hafif Yağmurlu
Perşembe Hafif Yağmurlu
27°C
Cuma Hafif Yağmurlu
26°C
Cumartesi Az Bulutlu
26°C
Pazar Hafif Yağmurlu
27°C

Fındık ihracatında 250-260 bin ton beklentisi

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sevinç, ihracatçılar olarak yeni sezonda dış pazarlara 250-260 bin ton fındık satışı gerçekleştirmeyi beklediklerini söyledi.

Fındık ihracatında 250-260 bin ton beklentisi
05.12.2018 17:26
2
A+
A-

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Edip Sevinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1 Eylül’de başlayan 2018-2019 ihracat sezonunun ilk üç ayında Türkiye’nin 90 bin 333 ton fındık satarak 493 milyon dolar döviz girdisi elde ettiğini belirtti.

Geçen sezonun aynı zaman diliminde ihraç edilen 99 bin 657 ton fındığa karşılık 642 milyon dolar gelir elde edildiğini aktaran Sevinç, “Geçen sezona göre bu ihracat döneminde hem miktar hem de gelirde düşüş söz konusu. İhracatçılar olarak yeni sezonda 250-260 bin ton satış gerçekleşmesini bekliyoruz.” dedi.

Türkiye’nin 2000 yılından bu yana geçen sürede tonaj bakımından satış yaptığı ürün miktarının iki sezon hariç 220-250 bin ton arasında gerçekleştiğini ifade eden Sevinç, fındık ihracatında herkesin elde edilen gelire odaklandığını ancak asıl fındık üretim miktarı ve kalitesi üzerinde durulması gerektiğini kaydetti.

Türkiye’nin rakibi ülkelerin üretim alanlarını genişlettiğini dile getiren Sevinç, “İhracatçılar Birliği başkanı olarak kaç yüz bin ton mal satabiliriz, ona bakmam lazım. Bunu da yapabilmemiz, 2023 hedeflerine ulaşabilmemiz için üretimi, verimliliği artırıp maliyeti düşürerek üreticinin karlılığını artırmamız gerekiyor.” diye konuştu.

AA

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.