Trabzon Erzincan Demiryolu ile yaşanan gelişmeler heyecan yaratıyor.
Trabzon – Erzincan Demiryolu projesinin Ulaştırma Bakanlığı’nın yatırım programı envanterine girmesi bölgede heyecan yaratırken Ortahisar Kent Konseyi Dündar Ayyıldız konu ile ilgili olarak önemli açıklamalarda bulundu.
Dündar Ayyıldız Demiryolu Hakkında açıklamalarda bulunarak şu ifadeleri kullandı;
“Trabzon – Erzincan Demiryolu’ nun inşa edilecek olması ve bu yöndeki beklenti, hepimizi heyecanlandırmıştır. Bu demiryolunun en önemli özelliğini hiç şüphesiz Gümüşhane – Maçka arasındaki tünel oluşturacaktır. Kısa bir süre önce Avusturya ve İtalya’yı birbirine bağlayan Brenner Tünelin inşaatını yerinde inceleyerek bu ve benzer uygulamaların Trabzon Erzincan tünel inşaatı için önemli bir öngörü oluşturacağını gözlemledim. Brenner Tüneli, Avusturya Innsbruck’tan başlayan ve İtalya’nın Fortezza kentine kadar uzanan 55km uzunluğundaki demiryolu tünelidir.
İlimiz adına önemli ve sevindirici bir gelişme de Erzincan – Kelkit – Gümüşhane – Maçka – Trabzon demiryolu güzergahının yapılacak oluşudur. Bu bölgede özellikle Gümüşhane Trabzon bölümünde uzun tünellerin avantajlarından yararlanmak gerekmektedir. Demiryolu tünellerinin karayolu tünellerine göre kesit küçüklüğünden dolayı daha uzun yapılabileceği koşullar söz konusudur. Ayrıca tüneller söz konusu olduğunda, kamulaştırma giderlerinden de önemli kazanımlar olmaktadır. Bölgenin turizm potansiyeli değerlendirildiğinde, uzun tüneller ile arızalı arazi oluşumunun da büyük oranda önüne geçileceği ve güzergah kısalmaları oluşturacağı ayrı gerçeklerdir. Bölge için son derece önemli olan turizm konusunun belirlenen hedeflere ulaşmasında, demiryolu yatırımları ile bu sayede arazi yapısı da korunmuş olacaktır. Uzun karayolu tünelleri ile bakım ve onarım işletme giderleri azaltılmaktadır. Ayrıca, azalan eğimler ile mesafeler kısalmakta ayrıca önemli oranda enerji tasarrufu sağlanmaktadır. Uzun tüneller kentler arasındaki mesafeyi oldukça kısaltmaktadır. Bu nedenle hem yakıt tasarrufu sağlanacaktır hem de araçlardan çıkacak olan zararlı gazların miktarı ciddi şekilde azalacaktır. Uzun tünellerle beraber yolculuk konforu artacaktır.
Türkiye; uzun tünel inşaatları bakımından çok önemli hamleler yapmıştır. 10km üzerinde çok sayıda tünel inşa edilmiştir. Ülkemizin şuandaki durumu göz önüne alındığında 50 km’ye yakın tüneller yapmasının önünde hiçbir teknolojik engel yoktur. Ülkemizde, bir yaklaşım olarak 400-500 km uzaklıklardan sonra demiryolu taşımacılığının ekonomik taşıma sınırları içerisinde kalacağını belirtmek mümkün olmaktadır. Bu işletme maliyet yaklaşımı bağlamında bakıldığında Erzincan Trabzon demiryolunun, hinterlantından gelecek olan yük taşımacılığı noktasında önemli oranda gelir getirici özelliği söz konusu olacaktır. Trabzon limanlarının önemi çok daha artacak olup, bu bağlamda planlanan Arsin yatırım adasının da hayati bir rol üstleneceğini belirtmek doğru olacaktır. ”
Haber61